Apr 18, 2011

Supplier Cake Melaka

puas aku geledah nak cari kat mana ada jual bahan bahan utk buat kek.. at last, dpt jugak jumpa.. so kat sini aku letak alamat2 yg aku ada.. kalau korang ada tau kat mana2 lagi atau ada pembetulan dgn info yg aku bagi ni, sila2 la tambah ye..

1. King Hin Plastic Sdn Bhd (HQ)
    No. 89, Jalan Temenggong
    75000 Melaka
    06 - 292 6981 / 019 - 655 1778 (Mr Lim)

2. King Hin Plastic Sdn Bhd (Branch)
    No. 38, Jalan BPM 2,
    Taman Bukit Piatu Mutiara
    75150 Melaka
    06 - 281 8196 (Faridah)

**King Hin ni memang famous la.. ramai org cakap kat sini macam2 ada.. complete.. diorang pun ada buat kelas jugak.. tapi kat branch dia je la..

3. Fun Bake Ent
    No. 11, Jalan M1,
    Taman IKS Merdeka
    75350 Batu Berendam
    Melaka
    06 - 317 5889

**kedai ni dkt dgn pasar borong batu berendam.. dkt area rumah kedai yg lepas traffic light tu.. landmark dia, dkt dgn kedai tayar Bridgestone.. kat sini pun ada buat kelas jugak..

4. Amiplus
    665-H, Jalan Bkt Melaka 1/5,
    Taman Bkt Melaka, Bkt Beruang
    75450 Melaka
    06 - 231 1266

**kedai ni dekat dgn area BB Bazaar tu.. ada buat kelas jugak.. tapi kelas tu kt fajar depan Legacy Hotel.. beli tiket dari diorang..

5. Tai Chong Bakeries

**aku tak jumpa pulak alamat kedai ni.. tapi dia kat area Taman Bunga Raya.. bkn dkt Bkt Beruang tu ye.. ni yg dkt dgn Madam King.. kedai ni sebelum sampai Kg Jawa, kat sebelah kiri..

6. Everest Hotel @ Restaurant Supplies Sdn Bhd

    No 6,8,10 Jalan Melaka Raya 26,
    Taman Melaka Raya,
    75000 Melaka.
    Tel : 06 282 8233

**kat sini jual baking tools je ye.. korang jgn pergi carik tepung etc pulak kat sini..

7. Wang Yen Trading

    51,Jalan Kota Laksamana 1/2,
    Taman Kota Laksamana,Section 1,
    75200 Melaka.

** yg ni aku takyah letak no telefon.. sebab dah takde dlm perkhidmatan.. aku pun tak tau la kedai ni wujud lagi ke tak?


so, kalau korang tercari cari kat mana nak dptkan baking tools and baking ingredients, boleh la jalan2 kat kedai2 ni.. aku post entry ni pun utk kegunaan aku jugak sebenarnya.. haha.. teringin nak start balik apa yg dah lama aku tinggalkan dulu.. nak dekat 8 tahun dah rasanya.. dah hilang skill dah.. huhu..

p/s dipersilakan tambah2 kalau korang ada info lagi ye.. TQ.. (^_^)v

5 comments:

Anonymous said...

As salam..tadi baru saya jumpa lg 1 kedai bahan kuih kat jln pasar baru , ni alamatnya:

BEST BAKE ENTERPRISE
No 57, Jalan Pasar Baru,
75100 Melaka.

Tel/Fax: 06-2816386
HP : 012-6716148

kedai ni macam2 ada...best!

Anonymous said...

tq...

Anonymous said...

tengah cari kedai bahan kek...tq!

Ms Cheeze said...

Klu nak cari bakeri Melayu kat Vanillapastry di Melaka Perdana dkt2 area Ozana Bkt Katil..

Ms Cheeze said...

Klu nak cari bakeri Melayu, kat Vanillapastry di Kompleks Melaka Perdana jln nk gi Tiara Golf Resort tu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails